Kan de film "Avatar, De Legende van Aang" epileptische aanvallen veroorzaken?

Ik ben geïnteresseerd geraakt in Avatar: De Legende van Aang.
Kan Avatar: De Legende van Aang epileptische aanvallen veroorzaken?
Denk aan de lightsaber gevechten uit Star Wars.

een jaar geleden
1.9K
Asterixfan1
een jaar geleden
Iemand die dit weet?!

Antwoorden (1)

Kun je inderdaad een epileptische aanval krijgen van lichtflitsen in een film of computerspel?

‘Alleen mensen die epilepsie hebben, kunnen hierdoor een aanval krijgen’, zegt Marc Hendriks, klinisch neuropsycholoog bij Epilepsiecentrum Kempenhaeghe en het Donders instituut van de Radboud Universiteit. ‘Je kunt niet opeens epilepsie krijgen doordat je een film met flitsen ziet. Daarbij is het aantal epilepsiepatiënten dat een aanval kan krijgen door lichtflitsen erg laag.’
Toegevoegd op 5 maart 2023 20:55: bron
een jaar geleden
Asterixfan1
een jaar geleden
Dat is allemaal leuk en aardig. Maar dat zegt in feite helemaal niets. Toen aflevering 38, Dennō Senshi Porygon, van de Pokémon anime werd uitgezonden in Japan moesten er 685 kinderen naar het ziekenhuis en dat was in 1997! https://en.m.wikipedia.org/wiki/Denn%C5%8D_Senshi_Porygon