Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet de techniek van Mr. Miyagi in 'Karate Kid' om pijn weg te halen?

Hij klapt dan een paar keer in zijn handen en wrijft of dus over de pijnlijke plek? Bestaat dit echt of is het fictie?

13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Handoplegging.

Hiermee zal de genezer de energie van de patiënt in beweging krijgen waardoor het zelfhelend vermogen van het lichaam wordt geactiveerd.

Dit doe je zelf ook als je je knie hebt bezeerd.

Net zoals de nieuwe film van the Karate Kid (2010) wordt gebruik gemaakt van Ki (Japans) of Chi (Chinees). In die laatste film wordt het ook bewust even genoemd en het karakter voor Chi laten zien.

Zie voor het symbool mijn vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/betekent-chinese-karakter.74315

Waarbij ik de schoonmaker op mijn werk dit karakter liet zien en zij dit direct herkende als zijnde Chi: Innerlijke Levensenergie. Welke enorm verweven zit in de Chinese cultuur en waar Chinese oefeningen van QiGong en TaiChi op gebaseerd zijn.
De Chi heeft volgens die leer een enorm helende vermogen.

Het wrijven is bedoeld om de energie naar de handen te concentreren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die techniek gebruiken we zelf ook regelmatig, alleen niet zo bewust. Als je je hoofd of je elleboog stoot ga je vanzelf over die plek wrijven. Daardoor wordt de pijn verlicht. Als je eerst nog in je handen klapt dan worden de handen verwarmd. Warmte brengt ook verlichting. Denk maar aan een warm bad, dat helpt je ontspannen zodat je de pijn minder voelt. Er bestaat een moeilijke omschrijving voor: inhibitie door tactiele stimuli.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding