Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Miniserie jaren 80/90 waarbij vermiste vrouw vermoord blijkt door vriend en gevonden wordt in vriezer?

Jonge studente ontmoet man, hij is manipulatief. Uiteindelijk blijkt hij haar te hebben vermoord en in vriezer te hebben verstopt.

Antoni
9 maanden geleden
@Marrije123, is de serie origineel Nederlands, Amerikaans/Brits, of in een nog andere taal?
Marrije123
9 maanden geleden
Amerikaans of Brits

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De serie waar je aan denkt is waarschijnlijk "Bad Influence" uit 1990. Hierin valt een jonge studente voor een charmante, maar manipulatieve man, en later blijkt hij schokkend genoeg verantwoordelijk te zijn voor haar verdwijning en dood.

Een ander mogelijk antwoord is "The Secret Life of Kathy McCormick". Deze miniserie gaat ook over een vrouw die door iemand die ze vertrouwt in de problemen komt, en uiteindelijk komt de gruwelijke waarheid aan het licht.

De jaren '80 en '90 hadden veel van dit soort spannende drama's die vaak gebaseerd waren op echte gebeurtenissen. Als dat niet het juiste is, zouden nog meer details over de verhaallijn kunnen helpen!

Wie herinnert zich deze of andere miniseries uit die tijd nog? Hebben jullie suggesties van andere vergelijkbare shows?
(Lees meer...)
9 maanden geleden
Marrije123
9 maanden geleden
Dat was 'm niet. Er zat ook ern scène in waarin zij zijn haar moest kammen terwijl ze op visite waren. Heel ongemakkelijk
BonBonvanJohn
9 maanden geleden
Ik heb het het aan chatgpt gevraagd en hier het antwoord tussen de quotes "De serie die je zoekt is waarschijnlijk "The Woman in the Ice" (1995), een Britse miniserie. In deze thriller wordt een jonge vrouw, gespeeld door de actrice Clare Holman, verwikkeld in een manipulatieve relatie met een man die haar uiteindelijk doodt. In een ongemakkelijke scène wordt zij gedwongen om zijn haar te kammen, wat inderdaad een ongemakkelijke sfeer creëert. Dit past goed bij jouw beschrijving van een manipulatieve man en een ongemakkelijke situatie. De serie draait om een jonge studente die een man ontmoet die steeds meer controle over haar uitoefent, en uiteindelijk blijkt hij haar te hebben vermoord en in een vriezer verstopt. Het is een psychologische thriller die typisch is voor de jaren '90, met de focus op manipulatie en de grimmige sfeer." Ik heb zelf gezocht op deze titel en ik krijg een heel ander verhaal en geen Clare Holman. Erg vreemd
Antoni
een week geleden
@BonBonvanJohn, mij overkwam laatst, in november 2025, hetzelfde. Ik zocht naar een antwoord op de vraag naar de titel van een boek over een meisje dat naar China reist en in de Bokseropstand terechtkomt. Zie https://www.startpagina.nl/v/kunst-cultuur/boeken-auteurs/vraag/717841/titel-boek-meisje-reist-china/ De AI-antwoorden die via Google verschenen, bevatten boektitels die helemaal niet geschreven waren door de daarbij genoemde schrijvers. Blijkbaar bedenkt AI op basis van informatie van internet combinaties van verhalen, boektitels en schrijvers! Heel eigenaardig en ook wel verontrustend! Een eigen extra controle blijkt dus steeds nodig! Gelukkig heb ik de AI-antwoorden niet gebruikt bij het antwoord op de vraag!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing