Waarom trok anthony summers de conclusie dat marilyn monroe zelfmoord gepleegd had?

In de documentaire over Marilyn gaf Anthony Summers aan dat hij zeker wist dat Marilyn per ongeluk of expres zelfmoord had gepleegd. Hij sloot uit dat ze vermoord was, ondanks de vreemde cover-up voor Bobby Kennedy. Waarom sloot hij uit dat Marilyn vermoord was? Kon ze niet geforceerd zijn de pillen te nemen?

een jaar geleden

Antwoorden (1)

Anthony Summers concludeert in de documentaire The Mystery of Marilyn Monroe: The Unheard Tapes, geregisseerd door Emma Cooper voor Netflix, dat Marilyn Monroe doodongelukkig was (geworden) omdat de Kennedy's hun contact(en) met haar moesten verbreken. In dit artikel https://variety.com/2022/film/reviews/the-mystery-of-marilyn-monroe-the-unheard-tapes-review-1235258693/ is vermeld dat er alleen een cover-up is geweest van de bewijzen van de contacten tussen de Kennedy's en Marilyn Monroe.

Deze tekst is in het artikel vermeld:

Monroe was already being watched by the FBI because of left-wing associations she was known to have had, and when it emerged that she was having pillow talk with JFK about the bomb, she was classified as a threat to the presidency.

We think we’re hearing the beginning of a conspiracy theory, and in a way we are. But Summers explicitly states that Monroe was NOT murdered. The result of her tangle of destiny was simply that the Kennedys, who had been tempting fate by carrying on simultaneous affairs with the world’s most coveted movie star, were told that they needed to cut ties with her; it had become too risky. And so they did. And it devastated her. Coming after a year of erratic behavior, where she’d barely gotten through the shoot of “The Misfits,” being dumped by the Kennedys sent her into a tailspin. JFK didn’t even say anything to her; she was ghosted. She died not long after.
Antoni
een jaar geleden
Speedylovertje
een jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. Ik heb inderdaad ook begrepen dat hij concludeerde dat Marilyn ongelukkig was, maar dat staat niet gelijk aan bewijs dat ze zelfmoord gepleegd heeft en daarom vroeg ik me af waarom Anthony Summers er alsnog zo zeker van was dat er geen andere doodsoorzaak is. Heb je daar ook iets over gevonden misschien?
Antoni
een jaar geleden
@Speedylovertje, op https://en.wikipedia.org/wiki/The_Mystery_of_Marilyn_Monroe:_The_Unheard_Tapes las ik dat hij een hele nieuwe tijdlijn van gebeurtenissen heeft gemaakt. Het overlijden is op die tijdlijn vóórdat mensen het huis van Monroe binnengaan om het bewijs van de contacten weg te halen. In die tijdlijn wordt niet genoemd dat overheidsfunctionarissen eerder het huis van Monroe binnen zijn gegaan.
Speedylovertje
een jaar geleden
Oke dankje! Geeft hij ook eerder aan waarom hij dat dan geheel uitsluit dat moord mogelijk is? Ik bedoel, dat hij geen bewijs heeft gevonden dat iemand eerder binnen is geweest betekent natuurlijk niet dat het nooit is gebeurd, vandaar de vraag :)
Antoni
een jaar geleden
@Speedylovertje, sorry, ik weet er verder niet veel van. Misschien kan iemand anders je een preciezer of uitgebreider antwoord geven.