Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een cover op youtube plaatsen wel of niet toegestaan?

Ik kreeg vandaag de vraag of ik youtube partner wil worden maar covers plaatsen in dan niet toegestaan.
maar er staan duizenden cover filmpjes op youtube.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een cover is een bewerking en een bewerking mag je volgens de auteurswet niet publiceren/verspreiden zonder de toestemming van de auteur van het origineel.

In principe mag je dus niet zomaar een cover op YouTube plaatsen inderdaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik jou was zou ik verwijzen naar andere Youtube Partners die covers plaatsen en ook partner zijn.

Bijvoorbeeld: 'Dionnetje 1990'

Probeer anders contact met haar op te nemen om na te vragen hoe zij dit geregeld heeft, succes.

http://www.youtube.com/user/Dionnetje1990
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt toch iets anders. Ik las toevallig van de week het verhaal dat Justin Bieber misschien de cel in moet. Waarom? Omdat hij beroemd is geworden door middel van covers op sites als youtube te plaatsen.

Nu schijnt het plaatsen van dit soort eigen uitvoeringen van bekende muziek niet strafbaar te zijn. Alleen indien iemand er geld mee gaat verdienen, dan is het wel strafbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je eraan verdient of niet, doet er niet toe voor de wet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In amerika is die wet dan toch anders. Want zo stond het toch echt in de krant. Omdat bieber daardoor beroemd was geworden en dus nu bakken met geld verdient is hij strafbaar.
Maar misschien is het gedoogbeleid als je er niet aan verdient.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is Nederland, niet Amerika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amerika maakt het ook niet uit of je er geld aan verdient, overigens.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding