Wat is het verhaal van Peter Pan?

Op internet kwam ik stukjes tegen over Peter Pan en zijn ouders in Londen..? En dat er een vervolg is van het Disney-verhaal?

Weet iemand hier meer over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Weet niet of je dit bedoelt, maar er is een verfilming van "Hook", het verhaal van een volwassen Peter Pan. Tegen alle verwachtingen in zeker een aanrader ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn een paar vervolgen van peter pan gemaakt door Disney...

Return to Neverland is de tekenfilm

maar Hook en Hook2 zijn verfilmingen die over de verre toekomst van Peter Pan gaan...

Het origineel wordt het verhaal Peter van wordt door J.M. Barrie in drie werken beschreven:

The Little White Bird (1902)
Het toneelstuk Peter Pan or The Boy Who Would Not Grow Up (voor het eerst opgevoerd op 27 december 1904, voor het eerst gepubliceerd in 1928)
Peter and Wendy (1911), later hernoemd naar Peter Pan, een roman voor kinderen, gebaseerd op het toneelstuk.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry ik heb me vergist!!! Hook 2 bestaat niet!!

Toegevoegd na 8 minuten:
Er is wel een film die Peter Pan heet uit 2003
http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Pan_(2003_film)