Hoe lang een film draait wordt per bioscoop zelf beslist. Dit is afhankelijk van het aantal bezoekers bij de film. Grotere films draaien soms tot wel 6 maanden, minder succesvolle films een paar weken. Kwestie van vraag en aanbod. Helaas is niet van te voren te zien hoe lang een film draait. Het beste kun je per week het programma van de bioscoop in de gaten houden en kijken of de film nog draait de komende week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is op de voorhand niet te zeggen. Als veelvuldig film-ganger zie ik wel trends: wanneer een film nog slechts 1 keer per dag getoont word, is de kans groot dat binnen 1 á 2 weken de film verdwijnt uit de bioscoop. Echter als die zaal een grote zaal is en hij zit overvol, dan kan het langer duren. Er spelen dus verschillende factoren en het beste is om dan de theatermanager of personeel te vragen hoe lang zij verwachten dat de film nog speelt. Echter zullen zij een soortgelijk antwoord geven als dat ik nu heb gedaan.