Ultraviolet was een methode om digitale media rechten op te slaan.
Praktisch gezien kreeg je bij de Blu-ray ook de rechten om de film op andere apparaten te bekijken, bijvoorbeeld op je telefoon. Om aan te tonen dat je die rechten bezat gebruikte je dan UltraViolet, waar de licentierechten liggen opgeslagen.

Digital HD staat gewoon voor het feit dat de film downloadbaar en/of streambaar is via het internet en HD voor de beeldkwaliteit.
3 jaar geleden
UltraViolet was ontwikkeld door een partnerschap tussen grote studio's, hardwarefabrikanten, technologiebedrijven en retailers. Met UltraViolet had je de vrijheid om één account te koppelen aan een breed scala aan apparaten, merken en winkels. Vervolgens kon je je films en tv-programma's openen in één handig systeem.
De dienst is in 2019 gestopt.
SimonV
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Plus, althans als ik hem kon geven :D