Omdat de studio's in LA staan en de acteurs in LA wonen. Het is dus goedkoper om in LA op te nemen dan om de hele filmploeg naar Miami te verhuizen. Vergeet niet dat de afstand Miami-LA groter is dan van NL naar de Canarische Eilanden.

Dit geldt overigens niet alleen voor deze specifieke film. Van oudsher werden (Amerikaanse) films en TV series om praktische redenen opgenomen in of rond LA, binnen de zogenaamde 'Thirty Mile Zone' (waar de website TMZ naar is genoemd); zeker in oudere films lijkt de locatie niet eens authentiek.
Aanvulling: Om diverse redenen wordt er tegenwoordig meer op andere (buitenlandse) locaties opgenomen, vooral omdat films opnemen in de VS duur is . Populaire locaties zijn bv Vancouver of Praag.
3 jaar geleden
popeye
3 jaar geleden
@tinus1969 zelfde als met de film ''Van Helsing''. film speelt in roemenië af en ook boekarest, maar de scene in boekarest is niet in boekarest maar in praag. vind jij dat niet een beetje zo dat de kijkers dan beduvelt worden met imitatie
tinus1969
3 jaar geleden
@popeye, het is een film, alles is imitatie. Zoek er soms niet teveel achter: https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/BellisariosMaxim
Dat is voornamelijk te danken aan de maandenlange protesten geleid door districtscommissaris Demitrio Perez, Jr. van Miami. Deze vertegenwoordiger van de Cubaanse minderheden vond dat ze te negatief werden belicht en had zelfs een voorstel aan producer Martin Bregman om de script te herschrijven waarbij Tony Montana (filmkarakter en hoofdrolspeler gespeeld door Al Pacino) een spion van Castro moest voorstellen. Bregman weigerde dit omdat de film Miami geen slechte naam zou bezorgen, want "dat imago had de stad al", volgens hem. De crew was slechts 12 dagen in Miami. De rest werd voornamelijk in de buurt van Los Angeles en Hollywood gefilmd.

De film Scarface uit 1983 die zich afspeelt in Miami is overigens een reboot van een film uit 1932 gebaseerd op het leven van Al Capone in Chicago. En er is een nieuwe reboot in de maak die juist wel in Los Angeles zal gaan afspelen.