Jeugdfilm gezocht (Vlaams of Nederlands). Help?

Heey, ik zoek een Nederlandse of Vlaamse kinder(teken)film.
Waar het precies over gaat weet ik niet meer, maar de grote lijnen ken ik nog.
Broer en zus gaan op logeren bij waarschijnlijk hun familie en spelen vervolgens verstoppertje.
Later komt het broertje tijdens verstoppertje spelen een boom tegen.
De boom lijkt op eerste gezicht een normale boom, maar al snel valt op dat het een bijzondere boom is.
Hij besluit de boom in te kruipen en beland in een of andere elfen wereld.
Later verteld hij dit aan zijn zus en samen gaan ze naar elfenwereld.
In die wereld worden de twee als goden behandeld.
Wat in het midden van de film gebeurde weet ik niet meer, maar het eindigde met dat de rest van de familie al lang af wist van de boom en de elfenwereld.
Dit is ironisch aangezien de twee het geheim voor zichzelf wilden houden.
Ik hoop dat iemand weet over welke film ik het heb, want ik zoek hem al zo'n 5 jaar :P

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Misschien bedoel je "Het mysterie van de feeën prins"? Het lijkt wel op jouw uitleg. De Engelse titel is "Faeries". De film komt uit 1999.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb iets breder gezocht dan alleen de nederlandse films (wellicht is de film namelijk alleen nederlands ingesproken) en ik kom op een film uit die in grote lijnen overeenkomt met jouw verhaal.

Het is de film "Faeries" (uit 1999)

"Tijdens een vakantie worden 2 kinderen naar sprookjesland getoverd. Na het eten van een betoverd taartje krijgen de twee kinderen drie opdrachten die ze eerst moeten uitvoeren en volbrengen voordat ze weer kunnen terugkeren naar hun eigen wereld."

Merk op dat er 2 filems zijn met de titel "Faeries". De ander komt uit de 80'er jaren en is nogal duister van aard. Die bedoel je waarschijnlijk niet.