Hoe heet de horrorfilm waarin mensen worden ontvoerd, vermoord en de moord wordt live uitgezonden?

Het plot van de film is het volgende: willekeurige mensen worden ontvoerd en op gruwelijke wijze vermoord, (een bak met zuur, brandende lampen, kettingzaag). De moorden worden live uitgezonden waardoor het aantal kijkers de snelheid van de dood vergroot. (gruwelijke film, maar wel gaaf gemaakt). onzeker uit welk jaar de film dateert, wel zeker vóór 2004. (redelijk oude horrorfilm)
Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

Dit zijn de films uit de Saw-serie / Jigsaw:

Er zijn acht Saw-films uitgebracht:

Saw, uitgekomen op 29 oktober 2004;
Saw II, het eerste vervolg, uitgekomen op 28 oktober 2005;
Saw III, het tweede vervolg, uitgekomen op 27 oktober 2006;
Saw IV, het derde vervolg, uitgekomen op 26 oktober 2007;
Saw V, het vierde vervolg, uitgekomen op 24 oktober 2008;
Saw VI, het vijfde vervolg, uitgekomen op 23 oktober 2009;
Saw 3D: The Final Chapter, het zesde vervolg, uitgekomen op 29 oktober 2010;
Jigsaw, het zevende vervolg, uitgekomen op 27 oktober 2017.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Er lijkt echter te worden gevraagd naar de titel van één zelfstandige film.
Castle
3 jaar geleden
In de SAW-films worden de moorden niet live uitgezonden. Ook zijn de mensen niet willekeurig maar moeten boeten voor een bepaalde daad uit het verleden.
Hoewel je onzeker bent over de releasedate maar denkt van vóór 2004 te zijn, denk ik dat je de film "Untraceable" uit 2008 bedoelt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
+Lijkt een hele sterke kandidaat:
"De moorden worden live uitgezonden waardoor het aantal kijkers de snelheid van de dood vergroot."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Untraceable
De webmaster heeft die zo ingesteld dat de snelheid waarin het slachtoffer sterft afhankelijk is van het aantal bezoekers van de website. Dit loopt snel op en de gevangene sterft een sadistische dood.
Castle
3 jaar geleden
Plus. Dit is een correct antwoord.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
dit is inderdaad de film, in mijn beleving had ik de film langer geleden gezien dan werkelijk het geval was. bedankt!
Antoni
3 jaar geleden
Een extra duimpje omhoog voor dit antwoord.