Welke films zijn er, waar géén standaard mooie acteurs/actrices in spelen?

Dus films waarin doorsnee uitziende mensen, (zoals bijvoorbeeld de cast van de serie "Coronation Street"), of zelfs mensen die in 't algemeen als "lelijk" worden beschouwd, de hoofdrollen spelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Filmhuisfilms

Toegevoegd na 12 minuten:
De meeste steden hebben wel een filmhuis. Dit zijn "bioscopen" waar de artistieke waarde van films meestal prevaleert boven de commerciele waarde. Nou is dat geen garantie dat er niet aantrekkelijke acteurs gebruikt worden, maar vaak minder stereotype in ieder geval.

Een voorbeeld van een filmhuis is het prachtige Lux theater in Nijmegen (met een even prachtige website):
http://www.lux-nijmegen.nl/

Hier draait op het ogenblik bijvoorbeeld de film "Yo, también", waarin de hoofdrol vertolkt wordt door iemand met het syndroom van Down. Niet je geëikte glamouracteur dus.

http://www.lux-nijmegen.nl/film/allefilms/yo-tambien

Toegevoegd na 28 minuten:
Ach, hoe kan ik hem bijna vergeten zijn. Een film die ik fantastisch vond is:

"Gegen die Wand"
http://www.moviemeter.nl/film/19754

Geen onaantrekkelijke acteurs, maar zeker geen stereotypes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ruthless People met Danny DeVito en Bette Midler, twee mensen die het niet bepaald van hun looks moeten hebben.

Toegevoegd na 28 minuten:
Oh en over series:
Keeping Up Appearances (Schone schijn)
Allo Allo
Fawlty Towers

Lopen niet echt knappe koppen in rond, maar behoren wel tot mijn favoriete series.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 leuke film
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor de Fawlty Towers.
De serie ,,wordt U al geholpen van dat engelse kleding warenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mr. Lucas zag er anders zo slecht nog niet uit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt allemaal doorsnee mensen,maar wel leuk.
Ik kijk graag britse detectives en dat is het tegenovergestelde van de amerikaanse series waarin je de mooiste dames en heren ziet van begin 20 jaar oud, hoogbegaafd en volleerd patholoog of wat dan ook zijn. Ik stoor me daar aan.

Veel britse detectives zijn realistisch, qua leeftijd, uiterlijk en ook qua handelen zijn ze 'gewoon mens'.
Silent witness
Prime Suspect
Commander
Waking the dead
Trial and retribution
Messiah
etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als toevoeging op fireeyedboy zijn er tegenwoordig ook veel videotheken die grotendeels 'filmhuisfilms' verhuren. (tenminste, hier wel ;-) )
Gesorteerd op regisseur, land, of genre en minder films a la 'schieten-tieten-politiefilm' of standard Holywood, maar eerder 'real life'.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dänische Delikatessen, Skagerag, etc etc (namen ben ik erg slecht in...)

Hier vind je veel meer:
http://www.programmkino.de/cms/news.php?bereich=10
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
One flew over the cuckoo's nest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
My big fat creek wedding

Muriel's wedding

Harry Potter ;)