Wie kent de film/serie, over een indiaan waarvan het gezicht deels verandert in dat van een jaguar?

Ik vrees dat ik zeer weinig info heb doordat het over een film of serie gaat die ik als kind op tv heb gezien. Het moet (begin) jaren 80 zijn geweest.

Voor mijn herinnering ging het over indianen en speelde het zich af in de jungle.

Het enige dat ik me echt herinner is dat een man door een jaguar (wellicht een andere katachtige) in zijn gezicht was gekrabd. Hier kreeg hij verband omheen. Toen hij het verband verwijderde was zijn halve gezicht veranderd in het gezicht van de jaguar...

Ik was zo geschrokken dat ik naar boven ben gerend. Ik was alleen, dus ik heb ook geen idee hoe het verder ging haha

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Je beschrijving doet me denken aan de serie Sandokan. Het zou dan niet gaan om een jaguar, maar om een tijger. Er zijn verschillende versies van de serie, die gebaseerd is op een boekenreeks. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Sandokan: "De piraat Sandokan is een personage uit een boekenreeks van de Italiaanse schrijver Emilio Salgari. De hoofdpersoon is over de gehele Zuid-Chinese Zee bekend als de Tijger van Maleisië."

Ik kan me deze serie verder niet precies meer herinneren, maar hier https://en.wikipedia.org/wiki/Sandokan#Animated_series staat bijvoorbeeld dat de hoofdpersoon in een van de versies van het verhaal een tijger was met menselijke eigenschappen.
Antoni