Buitenopnames van de eerste film werden gedraaid in de bestaande villawijk op de Kollenberg in Sittard. Het huis van de familie en een paar omliggende huizen werden gebouwd op de wielerbaan in Spaarnwoude. Vanaf de tweede film en de serie werd de gehele straat nagebouwd op de set van het filmbedrijf op de Bolderweg 22 in Almere. De huizen in de straat waren ‘echt’ gebouwd, maar van binnen waren ze leeg en gestut. In het huis van de familie was alleen de hal ingericht. Dit is gedaan voor de opnamen waarin de Flodders naar binnen of naar buiten gingen. Opnamen in de hal en binnenshuis werden gefilmd in de studio's van de zogenaamde First Floor Film Factory, het bedrijfspand van de producent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De film Flodder is opgenomen in Sittard op de kollenberg, de betre wijk van Sittard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Capelle aan den IJssel
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Waar dan, kun je aantonen dat dit klopt?