Gezien op een fotoshoot in Duisburg Industriepark; welk futuristisch verhaal kan daar achter zitten?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
LeonardN
4 jaar geleden
Is een personage uit het spel Overwatch, een game van Blizzard, ook wel bekend van het spel World of Warcraft.
Ritsuka
4 jaar geleden
Dit is gewoon cosplay
LeonardN
4 jaar geleden
@Ritsuka Heb ik even toegevoegd, denk niet dat het concept van cosplay bij iedereen bekend is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Weet nu ook wat cosplay is:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cosplay

Het beste antwoord

Overwatch met het personage: Junkrat

https://overwatch.gamepedia.com/Junkrat

https://nl.wikipedia.org/wiki/Overwatch#Verhaal

Overwatch is gesitueerd in een nabije toekomstversie van de aarde, jaren na de beslechting van een wereldwijd conflict genaamd de "Omnic Crisis". Bij deze crisis werd de gehele mensheid bedreigd door "Omnic"-robots, zo genoemd door hun makers vanwege hun AI. Om dit te bestrijden werd een internationale troepenmacht geformeerd met de naam Overwatch die de mensheid diende te beschermen. Veel van de heroes uit de game maakten vroeger deel uit van Overwatch. De organisatie slaagde erin om de crisis af te wenden. Jarenlang nadien bleef Overwatch bestaan als een vredesmacht totdat, na beschuldigingen van corruptie en opruiing, het hoofdkwartier van Overwatch in Zwitserland plotseling werd aangevallen. Hierbij werd vermoed dat de leider van Overwatch, Jack Morrison, tevens een hero in Overwatch onder de naam Soldier: 76, was overleden. Een aantal video's over het verhaal van Overwatch na deze crisis zijn verschenen op YouTube, en er zijn ook comics uitgegeven waarin het verhaal verder wordt beschreven.
===
In een groter plaatje doet de beste man dus inderdaad aan "cosplay"
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cosplay

Cosplay (Japans: コスプレ, kosupure) is een vorm van performance art waarbij de deelnemers gebruikmaken van kostuums en accessoires om een bepaald personage of idee uit te beelden. In de ruimere zin van het woord verwijst cosplay naar alle gekostumeerde rollenspellen buiten het podium om, ongeacht de culturele context.

Favoriete bronnen zijn onder andere manga, anime, stripverhalen, tokusatsu, stripromans, webstrips, computerspellen en films.
Toegevoegd op 10 oktober 2019 20:06: afbeelding
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=_q0QGtk_AM0
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Filmpje bekeken op YouTube. Herken het helemaal. Ik ben dus echt niet thuis in dit soort genre, maar ik kwam de fotoshoot heel toevallig tegen (ik was gegaan voor foto's van het Industriepark en de hoogoven) en de bezige fotograaf vond akkoord, dat ik wat foto's maakte van zijn scene. BEDANKT.