Wat is de oudste acteur in een film?

liefst in de hoofd rol.
maar een andere belangrijke rol mag ook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ernest Borgnine van 24 januari 1917, speelde in 2009 in The Lion of Judah, en leeft nog steeds :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ernest_Borgnine

van de actrices denk ik dat Carina, hierboven mij, de juiste heeft :)

Oeps, ik zie een nog oudere acteur : Eli Wallach ( je weet wel uit The Good, the Bad and The Ugly ) is van 7 december 1915 ( ik trouwens ook van 7 december 50 jaar later ) Hij speelde in 2007 in Mama's Boy

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eli_Wallach

Toegevoegd na 2 uur:
Ben nog even verder gaan zoeken: Norman Wisdom, Engels acteur geboren 4 februari 1915 heeft nog gewerkt in 2008 ( Wonderland, Tv Film over zijn eigen leven ) toen hij 92 3/4 was, leeft nog steeds

@ Carina, Gloria Stewart werd genomineerd voor een Oscar toen ze 87 was, ze won hem overigens niet, wel chapeau voor haar :), ze is daarmee de oudste Oscar genomineerde tot op de dag van vandaag.

Je hebt me aan het werk gezet, vragensteller :)

Kevin McCarthy geboren 15 februari 1914, speelde in 2009 in de film I Do.

http://www.imdb.com/name/nm0002994/

Enne nog steeds veel gevraagd :)

Toegevoegd na 2 uur:
linkje naar Norman Wisdom :
http://en.wikipedia.org/wiki/Norman_Wisdom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus voor de master
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk , soms lees ik te snel maar wat mij betreft heeft ze hem wel verdient :-)

Andere antwoorden (4)

Ik denk Hal Holbrook uit 1925. Acteerde nog in 2007 in de film Into the Wild.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
opa in flodder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je alleen acteurs wilt of dat actrices ook moegen want
Gloria Stuart, geboren als Gloria Frances Stewart (Santa Monica, Californië, 4 juli 1910) is een Amerikaans actrice.
ze speelde de oude vrouw in titanic, (2004) dus toen was ze 94 jaar.

Ze wordt op 4 juli 100 jaar (2010).
Ze is de oudste actrice die ooit een oscar heeft ontvangen.
Een complimentje waard eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja heel bijzonder.
actrise mag ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn foutje, titanic is uit 1997 maar ze heeft nog wel in een film gespeeld in 2004, even te snel gelezen, sorry.
in de titanic was ze dus 87 ook een respecatabele leeftijd, dat zeker.
Christopher Lee? Geboren 1922. Bekend van vele horror films en natuurlijk als Saruman in Lord of the Rings.