Wat is het nut van kranten om een granaat?

Ik heb zojuist de film London has fallen gezien. Op een gegeven moment pakt Mike Banner een granaat, wikkelt deze in krantenpapier en gooit deze vervolgens naar zijn tegenstanders.

Wat is precies het nut van die kranten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Heeft totaal geen nut, sterker nog in de werkelijke wereld is het zelfs niet mogelijk. Na het activeren van de ontsteking ontploft de granaat binnen een bepaalde tijd (handgranaat 6 seconde), zou je hem na het activeren nog in een krant wilt wikkelen ben ik bang dat je dat niet overleeft. Juist om het teruggooien te bemoeilijken is er een bepaalde korte tijdsduur gekoppeld aan het activeren van de granaat.

Op de meeste granaten zit een soort klem, die je gesloten kan houden met de hand. Als je de pin eruit trekt, dan slaat die klem open (begint het aftellen), tenzij je de klem gesloten houdt. Als je de granaat heel strak in een krant wikkelt, blijft de klem wellicht gesloten (lijkt me op zich vreemd als je de granaat wil laten ontploffen, maar heb de film niet gezien). Daarnaast kan het zoals eerder vermeld is ook gedaan zijn om de granaat te verhullen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100