Wat is het nut van kranten om een granaat?

Ik heb zojuist de film London has fallen gezien. Op een gegeven moment pakt Mike Banner een granaat, wikkelt deze in krantenpapier en gooit deze vervolgens naar zijn tegenstanders.

Wat is precies het nut van die kranten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Enige wat ik kan bedenken is dat men dan niet doorheeft wat er gebeurt. Een handgranaat zal je proberen terug te gooien, of je zal dekking zoeken. Maar ik ken de scene/film niet.
Antoni
7 jaar geleden
Was de granaat misschien warm (-waarom dat zo zou zijn, weet ik overigens niet-) en probeerde Banner te voorkomen dat hij zijn handen brandde?
SimonV
7 jaar geleden
Wat MrTomaat ook al zei: Als je ziet dat iemand je een granaat toegooit, heb je nog een zeer korte tijd de granaat terug te gooien of om beschutting te zoeken. Als iemand een granaat in een krant wikkelt, de pin eruit haalt en je vervolgens een krantenprop toegooit, zul je er niet op reageren. Het is niet zo realistisch of geloofwaardig, maar dat zijn veel stunts in de Bondfilms ook niet... ;-)

Antwoorden (2)

Heeft totaal geen nut, sterker nog in de werkelijke wereld is het zelfs niet mogelijk.

Na het activeren van de ontsteking ontploft de granaat binnen een bepaalde tijd (handgranaat 6 seconde), zou je hem na het activeren nog in een krant wilt wikkelen ben ik bang dat je dat niet overleeft.

Juist om het teruggooien te bemoeilijken is er een bepaalde korte tijdsduur gekoppeld aan het activeren van de granaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
kierkegaard47
7 jaar geleden
Ik geloof best dat het geen nut heeft en zelfs in werkelijkheid onmogelijk is, dat klinkt namelijk waarschijnlijk. Blijft mijns inziens wel de vraag: maar wat wilden ze dan _suggereren_ in de film?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het onrealistisch is kan men slechts gokken waarom een regisseur een dergelijke actie in de film wil hebben.
Op de meeste granaten zit een soort klem, die je gesloten kan houden met de hand. Als je de pin eruit trekt, dan slaat die klem open (begint het aftellen), tenzij je de klem gesloten houdt. Als je de granaat heel strak in een krant wikkelt, blijft de klem wellicht gesloten (lijkt me op zich vreemd als je de granaat wil laten ontploffen, maar heb de film niet gezien). Daarnaast kan het zoals eerder vermeld is ook gedaan zijn om de granaat te verhullen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wil wel is zien dat je de pal op zijn plaats houdt terwijl je hem in een krant wikkelt, 1/1000 is al voldoende.