In de films zien we het merendeel van de tijd dat Han Solo er in vliegt.
Echter is het schip daarvoor van Lando Calrissian geweest.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Millennium_Falcon

De Millenium Falcon is ook al in deel III te zien, maar kennelijk heette het schip toen de Stellar Envoy. Maar het is niet bekend van wie het schip toen was.

Dus als we puur naar de films kijken, is het Han Solo.

Als we naar de verhaallijn kijken kunnen het tal van andere mensen zijn, maar aangezien Lando Calrissian het ook gebruikte om te smokkelen (hij bouwde een aantal smokkelcomparitmenten in) denk ik dat Lando het schip ook heel veel heeft gebruikt (zodanig veel dat Lando de Millenium Flacon bestuurt tijdens de aanval op de Death Star II.
Ik zou gokken dat Lando het schip wellicht het beste kent en misschien ook wel de Millenium Falcon het meest gevlogen heeft. Maar dit is een vermoeden dat ik niet kan onderbouwen met verwijzingen. Alleen Han Solo en 1x Lando tijdens de films hebben we er in gezien.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik kies dit antwoord nog niet als ''beste antwoord'' aangezien niemand nog meer antwoord heeft gegeven. ik moet het zeker weten.(het is belangrijk) maar ik weet bijna zeker met al deze extra informatie dat ik dit als ''beste antwoord'' ga kiezen! alvast bedankt voor het antwoord!
Thecis
8 jaar geleden
@Stantheman
Graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen reacties meer dus jij hebt het beste antwoord gegeven