Is een 3D bioscoopfilm een film waarbij je zo'n brilletje moet dragen?

Ik wil graag naar de Hunger Games laatste deel. Bij mij in de buurt draait deze in de Cinemec in Ede. Maar ze hebben alleen de 3D versie.

Nu vind ik 3D films over het algemeen slecht, beeld is niet scherp in de hoeken en ik ben continu aan het focussen, gevolg: geen leuke avond + hoofdpijn.

Daar staat tegenover dat ik lang geleden voor het laatst een 3D bioscoopfilm heb gezien. Mijn vraag dus, is dit nog steeds zo?

Want dan ga ik liever naar Amersfoort waar ze de normale versie draaien. (Arnhem vind ik niks i.v.m. parkeren en kosten daarvan)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja ! Om 3D te kunnen zien is het noodzakelijk om in elk van de ogen een (iets) ander beeld te zien. Dat kan (naast het kijken naar een werkelijk fysiek 3D onderwerp) ook kunstmatig door voor beide ogen een apart schermpje te houden. Omdat dat in een bioscoop niet praktisch is werkt men daar met de andere methode: projecteer de 2 beelden over elkaar op het scherm en laat een filter op een bril er voor zorgen dat het linker beeld in je linker oog terecht komt, en het rechter beeld in je rechter oog. Theoretisch kunnen de beelden ook gelijkgeschakeld worden zodat één van de beelden in beide ogen komt, maar het resultaat daarvan is in de praktijk niet van voldoende kwaliteit.

Ja je moet een bril dragen. Heb je wel eens gedacht aan een 2D-bril? Die zet het beeld weer om van 3D naar 2D en dan heb je in ieder geval geen hoofdpijn meer. Ik heb er een gekocht voor mijn broer en die zweert erbij. Neemt niet weg dat je nog steeds die toeslag moet betalen voor een 3D-film. Maar de toeslag voor de bril hoef je niet te betalen. Wat betreft het parkeren, ik weet dat in Arnhem het parkeren na 18.00 uur maar 50 cent per uur is bij de parkeergarages Musis, Rozet en Centraal. Als je 's avonds gaat scheelt dat dus aardig wat parkeerkosten.

Bronnen:
http://www.2dbril.nl/
http://www.binnenstadarnhem.nl/bezoekers/b...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100