hoe kan ik smerige effecten met bloed enzo in een film stoppen op een makkelijke maar wel realistische manier?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Stop het niet in de bewerking, maar zorg dat het er al is bij het filmen. Achteraf dat soort effecten inplakken is ongelooflijk veel werk en ziet er niet realistisch uit.

Denk ook na hoelang het duurt voor je een blauwe plek ziet of hoeveel bloed er komt. Een blauwe plek verschijnt vaak pas na een poosje (op het moment dat het gebeurt is het vaak rood) en een gezicht bloedt harder dan een knie.

Bij feestwinkels of online verkopen ze wel 'bloedcapsules' die je kapot kan bijten op het moment dat het nodig is, dan heb je 'bloed' in je mond. Ook hebben ze daar wel flacons met nepbloed.
Als je iets wilt doen met een messteek ofzo, kan je een zakje kunstbloed onder een shirt hangen en dat kapotdrukken op het moment dat het nodig is. Het is dan wel het makkelijkst om het shot in één keer goed te krijgen ;)

Blauwe plekken en wonden schminken is vrij eenvoudig, kijk daarvoor filmpjes op youtube en probeer het vaak genoeg uit. Zoek bijvoorbeeld op 'blauwe plek make up' 'bruising make up' en 'grime wond'
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord, nepbloed is in de meeste feestwinkels die grimeerproducten verkopen te koop. Om wonden er echt uit te laten zien, is een korte cursus aan te raden, zeker als je het wil gebruiken voor filmbeelden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de aanvulling. Ik ben inderdaad uitgegaan van een amateurfilmpje (voor in huiselijke kring of voor een opleiding bijvoorbeeld).
Maar als je er meer mee wilt is inderdaad een cursus een goed idee.
Je kan hiervoor vast wel terecht bij LOTUS.

De Landelijke Opleiding Tot Uitbeelding van Slachtoffers (LOTUS) leidt in Nederland mensen op om zo realistisch mogelijk een slachtoffer van een ongeval of ziektebeeld uit te beelden.

Het Rode Kruis nam hiertoe ooit het initiatief om oefensituaties realistischer te doen schijnen. Later is de opleiding door het Het Oranje Kruis overgenomen. In 2005 zijn de LOTUS-opleidingen verzelfstandigd.

Er zijn in Nederland twee LOTUS-koepelorganisaties die zorgdragen voor de opleidingen: Vereniging Lotus Nederland en Organisatie Lotus. Zie de websites http://www.lotus-nederland.org/index.php en http://www.organisatielotus.nl.
Antoni
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze cursus is oké.
Je kan in een slachthuis bloed gaan halen en het rond sproeien. Levensecht gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Hoe weet je dat dat veilig is? Gewoon slachthuisbloed lijkt mij niet erg hygiënisch en daarom mogelijk gevaarlijk voor de gezondheid van de medewerkers aan de film. Ik betwijfel ook of een slachthuis hier zo maar medewerking aan wil verlenen en zo het risico kan lopen verantwoordelijk gesteld te worden voor de negatieve gevolgen van het gebruik van het bloed bij de film.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat krijg je dan ook ECHT niet zomaar mee ;-)