Hoe heet die ene film van tom cruise met balletjes die de toekomst kunnn voorspellen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
8 jaar geleden
Het zijn niet de balletjes die voorspellen, het zijn 3 sterk helderziende personen die de voorspellingen doen, en dat rapport komt in zo'n balletje binnen. Mooie film.

Antwoorden (1)

Dat is "Minority report", uit 2002.

In 2054 is er een speciale eenheid van de politie in Washington D.C., Pre-Crime genaamd. Deze heeft als doel toekomstige moordenaars te arresteren voordat ze die moord plegen, en ze zonder proces in een permanente slaapstatus brengen. Pre-Crime baseert zich hierbij op de visioenen van drie genetisch gemodificeerde mediums, "precogs" genaamd, die foutloos de toekomst kunnen voorspellen. De precogs drijven hun hele leven in een bad. Zodra ze een visioen krijgen over een moord geven ze de namen door van toekomstige dader en slachtoffer, de tijd waarop het gebeurt en beelden van de misdaad. De namen worden gegraveerd in twee houten ballen, en de beelden verschijnen op een glazen scherm. Tom Cruise speelt in de film John Anderton, de hoofdcommissaris van Pre-Crime.
Amadea