Waarom is een 3D-bril zo zwaar?

Ik had er een op bij Avatar, maar ik kreeg gewoon hoofdpijn van dat ding. Ben ik de enige?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij zit er een batterijtje in..

Toegevoegd na 43 minuten:
Het ligt eraan welke bril je op hebt gehad, zie bron..

Toegevoegd na 1 uur:
De bril is zo groot en lomp omdat het 'one size fits all' is..
Het kan ook zijn dat je hoofdpijn niet komt doordat de bril zwaar is.. 20% van de avatar 3D bezoekers klaagt over hoofdpijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank!

Andere antwoorden (4)

Van 3d effecten kun je een soort van reisziekte krijgen en daar ga je je rot van voelen. Hoofdpijn, geeuwen, misselijk enz kan allemaal voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kreeg er ook last van, volgens mij is het enige dat het dan misder snel breekt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oude 3D brillen zijn idd wat zwaarder en irritant als je het 3 uur lang op je neus zal moeten dragen.

De vormgeving van zo'n 3D bril is ook niet bepaald charmant. De "glazen" van een dergelijk 3D bril zijn groter en je bent van de zijkanten afgeschermd door de vormgeving zodat je je alleen op de film kan concentreren met zijn 3D effecten.

Tegenwoordig worden er nieuwe brillen uitgegeven bij de bioscoop (ieg bij Pathe bioscopen) en die zijn te vergelijken met standaard plastic bril met aparte glazen. Lichtgewicht en zitten naar mijn mening een stuk fijner als de oude versie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt niet aan de zwaarheid van de bril. Maar aan het feit dat je 2 verschillende beelden binnen krijgt. Je linkeroog en rechteroog krijgen normaal het zelfde beeld binnen. Nu met de 3D films krijgt je linkeroog een andere beeld binnen dan je rechteroog. Dit zetten je hersenen over tot één beeld; hierdoor krijg je het 3D effect. Dit zijn je hersenen echter niet gewend. Dit geeft hoofdpijn / vermoeidheid.