Hoe heet de Aziatische film over een man die onzichtbaar wordt?

Hij gaat steeds achter zijn tegenstanders staan, waardoor deze hem niet zien. Zo ontsnapt hij uit de gevangenis. Aan het einde van de film is hij echt onzichtbaar geworden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Oh ja, dat was een Zuid-Koreaanse film. Eens zoeken hoe die heet:
"Bin-jip", uit 2004. Ook bekend onder de Engelse titel "3-Iron".

Met het motto ‘Het is moeilijk te zeggen of de wereld waarin we leven een droom is of werkelijkheid’ eindigt deze film van regisseur Kim Ki-Duk. Gedurende het verhaal lopen werkelijkheid en illusie steeds verder in elkaar over, maar die elementen bijten elkaar nooit. Als kijker word je meegezogen in deze film over een onmogelijke liefde. De enige dialogen zijn de teksten op het antwoordapparaat waarmee wordt verteld waar de bewoners op dat ogenblik zijn.

De eigenaardige jongeman Tae-Suk heeft er een sport van heeft gemaakt om bij mensen in te breken zonder iets te stelen. Hij eet en slaapt in de huizen van zijn onwetende slachtoffers, waarna hij als dank alle kapotte elektronica repareert, de was doet en opruimt. Op een dag ontmoet hij tijdens zo’n inbraak Seon-Hwa, een jonge vrouw die door haar echtgenoot wordt mishandeld en in haar eigen huis is opgesloten. Samen trekken ze verder tot ze tegen de lamp lopen. Dan komt Tae-Suk in de gevangenis en moet Seon-Hwa terug naar haar man.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat is hem! Enorm bedankt!!
Antoni
9 jaar geleden
Wauw, dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelde met "tegenstanders" in de vraag. Die lijken er eigenlijk niet te zijn in de film. Ook niet in de beschrijving op bijvoorbeeld http://www.moviemeter.nl/film/26456: "Tae-suk zoekt op zijn motor naar leegstaande huizen waarin hij een tijdje kan verblijven. Hij steelt niets, maar gebruikt wat uit de koelkast, repareert kapotte spullen en doet zo nodig de was. Hij legt zijn bezoeken vast door zichzelf in andermans interieur te fotograferen. Dit eigenaardige maar kalme leven wordt onderbroken wanneer hij op een dag insluipt in een luxueus huis, waar de jonge vrouw Sun-hwa zich in het donker verschuilt. Zij zit gevangen in een ellendig huwelijk met een man die haar mishandelt..." Wel mooi, dat je nu de film hebt gevonden die je zocht!