natuurfilm

mijn oma is 86 jaar zijn heeft net een dvd speler gekregen nou wil zei graag een natuurfilm weten jullei een goede natuurfilm

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tof zo'n oma :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn Tiroler films niets voor haar?

Het beste antwoord

Planet Earth! Prachtig! maakt alle andere natuurfilms overbodig...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Planet_Earth_(documentaire)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dit is wel een waardevol antwoord;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx ;-)

Andere antwoorden (5)

Earth? Uren kijk plezier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die heb ik ook gezien.
the Bear is een natuurfilm over een moederbeer en haar jong. Als een speelfilm verteld verhaal . Erg mooi. Van Franse filmmaker.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja het beertje verliest zijn moeder , gaat op zoek en vind een pleegvader. Zooo mooi !

Toegevoegd na 4 minuten:
http//:en.wikipedia.org/wiki/The_Bear_(1988_film)

Toegevoegd na 5 minuten:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bear_(1988_film)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een aanrader, heel mooi, ook qua natuur +1
Mijn absolute favoriet op het gebied van het soort natuurfilms waar jouw oma het waarschijnlijk over heeft is: "Animals are beautiful people"
Dit is een Zuid-Afrikaanse natuur-documentaire uit 1974. Hierin wordt het leven in de Kalahari-woestijn van zuidelijk Afrika gevolgd. Eén van de leukste scènes uit de film is die van dieren die dronken worden als gevolg van het eten van rottend fruit.
De film won in 1975 een Golden Globe voor beste documentaire en werd genomineerd voor een Eddie.

Deze film is echter niet makkelijk te vinden, Bol verkoopt hem helaas niet. Hij is alleen nog op Amazon te krijgen en dan dus zonder ondertiteling.
Makkelijk vindbaardere titels:
het hierboven al veelvuldig genoemde Planet Earth: heel erg mooi.
The March of the penguins volgt het leven van de Keizerspinguins op Antarctica en is, mede door het leuke commentaar, ook zeker aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genesis

http://www.a-film.nl/bioscoop/Genesis/trailer

http://www.youtube.com/watch?v=FOnFwVmnS8s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
National Geographic ( heb de hele serie )
The Blue Planet ( gaat over de zee en oceaan )
en natuurlijk het veelgenoemde : Planet Earth ( mis alleen deel 10 )

En als ik de leeftijd van je oma zie, 86 jaar (:
denk ik ook meteen aan Beeld van Nederland, alles over Nederland vanaf 1920 - 2005, ze heeft het allemaal meegemaakt.