Ik ben op zoek naar een film welke zich in voormalig Joegoslavië afspeeld tijdens de oorlog?

Ik heb deze film jaren geleden op de Nederlandse TV (nu NPO) gezien en is uit de 90'er jaren of begin deze eeuw.
Deze film gaat over 2 vijandelijke soldaten welke tijdens mist in een groot gat terecht komen tussen de 2 linies in voormalig Joegoslavië. Deze 2 vijandelijke soldaten kunnen beide niet uit het gat omdat ze dan zouden worden gedood. Het enigste wat ze kunnen doen is elkaar verdragen en helpen met wat ze beide bij zich hebben om zelf te overleven.
Iemand een idee welke film ik bedoel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk bedoel je "Pretty village pretty flame", uit 1996.
Het verhaal van de oorlog in Bosnië wordt daarin geschetst in de vorm van twee vrienden die voor verschillende zijden kiezen, en uiteindelijk in de nooit afgemaakte 'Tunnel van Broederschap en Eenheid' tegenover elkaar komen te staan.

Toegevoegd na 4 minuten:
De oorspronkelijke titel van deze film van Srdjan Dragojevic luidt "Lepa sela lepo gore". Het gaat over Milan en zijn moslimvriend Halil die samen met anderen (onder wie de Amerikaanse journaliste Lisa Linel) tien dagen in de tunnel vastzaten.
Amadea