Hoe heet de film waarin een blanke man verliefd wordt op zijn "zwarte" huishoudster?

De film speelt zich af in Amerika in de jaren '60 gok ik. De blanke man heeft een dochtertje in de film. Zijn vrouw is overleden. In de film maakt zijn dochter op school een tekening van haar vader, de huishoudster en zichzelf waarbij een klasgenootje boos is dat zij veel de bruine kleur gebruikt.

Toegevoegd na 49 seconden:
In die tijd was er nog de apartheid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Misschien bedoel je "Corrina Corrina" uit 1994, maar gesitueerd in de jaren '50.
Manny (Ray Liotta) en zijn dochter Molly blijven alleen achter als zijn vrouw overlijdt. Molly is ontroostbaar en zegt geen woord meer. Manny gaat radeloos op zoek naar een huishoudster die haar kan opvangen als hij moet werken. Als na eindeloos veel sollicitatie gesprekken eindelijk de vrolijke en liefdevolle Corrina (Whoopi Goldberg) zich aanbiedt, is zij de eerste die Molly kan opbeuren... Corrina wordt snel onvervangbaar voor zowel vader als dochter, want ook Manny heeft zijn hart verloren aan Corrina, tot een vreselijk misverstand hen uit elkaar drijft.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

The Help? http://www.imdb.com/title/tt1454029/?ref_=fn_al_tt_1