Waar kan ik International Film en Theater studeren?

Hallo,
Ik ben een meisje van 17 jaar en zit in Havo 4. Volgend jaar moet ik mijn studiekeuze gaan kiezen maar ik heb geen idee wat ik wil doen wat zekerheid biedt. Wat ik echt wil is acteren. Maar niet in Nederland, want theater en film trekt me hier niet zoveel aan. Daarom wil ik het Internationaal gaan doen. Maar heeft iemand een idee waar ik me dan moet inschrijven?

Ik heb ook nagedacht om mezelf in te schrijven op een kunstacademie. En dan in het 2e of 3e jaar stage gaan doen in het buitenland. Maar dan zit ik 1 of 2 jaar hier in Nederland op school en dan maar tijdelijk in het buitenland. En dat wil ik niet. Diep van binnen wil ik ook eigenlijk weg uit Nederland. Ik wil naar London of Australie de opleiding film en theater doen, of in Azië.

Maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Ik heb heel veel onderzoek gedaan. Maar er is nog geen duidelijkheid. Hoe zit het nou met mijn diploma? En de financieën?

Kan iemand me tips geven die dit al mee heeft gemaakt of kennis heeft op dit gebied. Want dit is echt het enigste wat ik wil. Ik twijfel heel erg want als ik dit niet kan doen. Heb ik geen idee wat ik anders moet studeren.

a.u.b. ik heb echt hulp nodig.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Er zijn heel veel studiemogelijkheden op het gebied van film en theater, zeker in Engeland en Amerika. Vaak zal je je studie en levensonderhoud moeten betalen met een bijbaan. Je school moet je helpen met een goed studieadvies, vraag daar naar je mogelijkheden.