Hoe kan ik geld verdienen met het maken van een speelfilm?

Hallo, heb een supergeweldig filmscript en de benodigde materiaal en filmcrew voor het maken van een kwaliteit film vergelijkbaar met Hollywood. Omdat ik vrij onbekend ben wordt het voor mij lastig om mijn film in de bioscoop te krijgen. Zijn er andere manieren om je lange speelfim om te zetten in geld??? Daarmee bedoel ik niet op Youtube zetten maar meer om sponsors te trekken en/of de film elders te laten uitzenden.

Graag serieuze reacties.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
SimonV
9 jaar geleden
Wat is er op tegen een filmproducent je script te laten lezen?
Als hij/zij er wat in ziet, zul je ongetwijfeld aan de film gaan verdienen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo, dat heb ik ook al gedaan, hij zag er al ook veel in, alleen was het probleem het budget. De productiehuizen hebben niet het geld meer om alles te verfilmen.

Antwoorden (2)

Je kan een crowdfunding project op kunnen zetten.

Een ander idee is om het in boekvorm gratis te laten publiceren (er is een uitgever dat boeken gratis publiceert in Nederland, weet de naam niet meer). De uitgever krijgt dan een deel van jouw omzet. Als het verhaal zo geweldig is, dan heb je een kans dat een regisseur in aanraking komt met je verhaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel via een kunstacademie voor drama, kan je in samenwerking met hun leerlingen en de school een groots project aangaan en hun leerlingen als acteurs gebruiken en op hun site en of hun opendeurdag je film verkopen. Je kan ook je dvd produceren en verkopen via 2de hands sites en troc etc.
Dan kan je een site maken waarop je je film verkoopt en die jou film promoot.
Maak ook een Trailer en zet die op de site!
Zet de link op alle pagina's op facebook en verstuur ze via twitter, fb,etc.
zoek ook kleine sponsors dat trekt publiek aan!