Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe begin of word ik filmregisseur en 3d animations maker zoals bij sony pictures animations en nog andere?

Ik wil me carrière beginnen en laten worden als filmregisseur maar hoe? Ik wil later worden een cameraman en een editor/die van allerij dingen doet. Ik wil eigenlijk alles bij elkaar ik wil leren hoe je een 3d animations maakt een een goeie film later. Met special video fx. Ik kan al beetje mee werken maar niet helemaal. Daarom wil ik me carrière beginnen en laten worden als filmregisseur en 3d animations maker zoals bijvoorbeeld Walt Disney Animations en Sony Pictures Animations en nog veel meer premiers?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
839

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een opleiding volgen tot audiovisueel vormgever / 3D animator. Dit kan al op MBO niveau. Je kunt voor diezelfde opleidingen ook naar de kunst academie. Voor MBO kun je bijv. naar het grafisch lyceum en voor HBO kun je naar HKU (hoge school voor de kunsten, te utrecht).
Dit wil niet zeggen dat je gelijk bij Sony kunt werken als je klaar bent, maar het is een opstapje. Waar een wil is is een weg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding