"Once upon a time in the west". Wie zijn de mannen op station bij begin film?"

Prachtige openingsscene. De wachtende mannen op het station. Maar wie zijn het precies en waarom wachten ze de man met de mondharmonica op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Poet
10 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Once_Upon_a_Time_in_the_West

Antwoorden (1)

Het zijn drie in stofjas geklede gewapende mannen: Jack Elam, Woody Strode, en Al Mulock. Aan de mondharmonicaspeler, die tevens handig is met zijn pistool, is gevraagd om naar dat station te reizen en daar te vragen naar Frank. De mannen, huurmoordenaars, vertellen hem dat zij in de plaats van Frank gekomen zijn.

Het doel van de scène is de sfeer van een echte western te scheppen. Er wordt vrijwel niet gesproken, de geluiden die je erin hoort zijn belangrijker. Traag, maar ijzersterk.
Amadea