Wat is de beste manier om Engels te leren en uit te spreken door series en films te kijken?

Engelse films en series met Engelse ondertiteling, Nederlandse ondertiteling of geen ondertiteling?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Amadea
10 jaar geleden
Hangt er vanaf in hoeverre je de Engelse taal al beheerst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In ieder geval geen NEDERLANDSE ondertiteling! Kijk bijv naar het jeugdjournaal van de BBC: newsround. Doe dat eerst met ondertiteling.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Films en series kan prima, kijk in ieder geval iets wat je interesse heeft anders werkt het niet. NL ondertitel niet doen, Engels kan eventueel wel. Ook computergames in het Engels kan helpen. Er word wel gezegd dat je daarmee "game taal" aan leert, maar ik ben het daar niet mee eens. Er worden wel afkortingen gebruikt zoals: "thx" "ppl" "idd" maar we weten allemaal dat je dit in een gesprek of een officiële brief niet gebruikt.

Antwoorden (2)

De beste manier in de praktijk is om zonder ondertiteling te kijken en vooral te luisteren. Als je er dan te weinig van begrijpt kan je met ondertiteling kijken, maar dat is moeilijker omdat je dan geneigd bent niet te luisteren maar te lezen.
In theorie is het beste te luisteren en dan te kijken of de ondertiteling klopt met wat je begrepen hebt, maar dat is erg moeilijk. Je zult merken dat de vertalingen vaak niet exact zijn. Probeer met- en zonder ondertiteling eens uit en bekijk op welke manier je het meest geconcentreerd inderdaad met de taal bezig kunt zijn in plaats van alleen maar kijken n lezen. Een goede manier om te leren is door naar kinderprogramma,s te kijken en te luisteren omdat de taal dan wat eenvoudiger is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de Engelse ondertiteling aanzet dan kan je zowel lezen als luisteren. Als het vlot uitgesproken tekst is of als het beeld heel belangrijk is dan lukt dat slecht maar normaal kan je dan veel meer begrijpen van wat er gezegd wordt.