Hoe word bepaald welke film de Oscar voor beste film krijgt?

Voor alle andere oscars is het vrij duidelijk waar die oscar voor is. Regisseur, acteur, beste camerawerk, beste script, beste muziek etc. Maar de oscar voor beste film is mij vrij onduidelijk. Wat is beste film? Het verhaal? Of kijken ze gewoon welke de meeste oscars krijgt en dat is dan de beste film?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er wordt bij de uitreiking van deze Oscar onder andere rekening gehouden met het inhoudelijke en/of het relevante van het thema.
Een film die bijvoorbeeld het meest lonende impact heeft op hetgeen in onze huidige tijdsgeest past die maakt vaak meer kans op een Oscar.

Dat kan evengoed een inhoud zijn die betrekking heeft op gebeurtenissen uit een behoorlijk ver verleden maar als de essentie van die gebeurtenissen uit het verleden voor overduidelijke en vaak voor de hand liggende oplossingen zorgen in onze huidige tijdsgeest dan staat zo'n film garant voor een hoger kijkcijfer.

En uiteraard mikken mensen uit de filmindustrie minstens zo fanatiek op hoge kijkcijfers en winstcijfers als op hoogstaande kwaliteit.

Liefs en veel kijkplezier ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Academy Award voor Beste Film (ook bekend als de Oscar voor Beste Film) is een jaarlijkse filmprijs van de Academy of Motion Picture Arts and Sciences. Het is één van de belangrijkste Academy Awards, voor de beste speelfilm van het voorgaande jaar. Welke films daarvoor in aanmerking komen wordt bepaald door mensen die werkzaam zijn in de filmindustrie. Uiteindelijk worden vijf titels bekendgemaakt, die zijn genomineerd voor de prijs. Tijdens de jaarlijkse uitreiking wordt bekendgemaakt welke van deze vijf titels de prijs wint. De Academy Award voor Beste Film wordt over het algemeen uitgereikt aan de producent van de film. Eerst heette de prijs Best Production, Beste Productie, maar vanaf 1931 heet de prijs Best Picture, Beste Film.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ok... het is dus voor de beste productie. Maar of het daarmee duidelijker word? Produceren van een film is toch niet veel meer als het financieren van een film? Gaat het dan naar de film die het duurste was?
fremar
10 jaar geleden
De beste speelfilm is niet noodzakelijk de duurste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar hoe word dan 'beste productie' bepaald?
Deze producer heeft wel heel erg op een briljante manier het geld overgemaakt?