Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik afbeeldingen gevonden op internet van Breaking bad zomaar plaatsen op mijn blog?

Ik zoek afbeeldingen van een top 10 lijst van series en films maar nu wil ik bij elke film of serie een afbeelding plaatsen. Nu zijn er duizenden afbeeldingen te vinden van Breaking Bad bijvoorbeeld maar ik vraag mij af of ik deze afbeeldingen zomaar mag gebruiken voor bij mijn artikel? Als ik zoek op Breaking Bad Press kit kan ik niets vinden en als ik zoek op rechtenvrije afbeeldingen in Google ook niet terwijl ik overal en nergens afbeeldingen tegenkom. Wie kan mij hier meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K
dudemeister
4 jaar geleden
Ik zou me er niet aan wagen, ik las laatt een verhaal van een Nederlandse vrouw met een foodblog oid die een foto daarop plaatste, ik dacht iets van een stroopwafel. Na een brief van een advocaart ed dacht ze eerst nog ok ik haal hem wel weg. Advocaat en maker foto hielden poot stijf. Puntje bij paaltje , gang naar de RB en €1000 lichter. houdoe
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat kan met copyrights zolang dit niet van toepassing is kan het zijn dat dit verboden is

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, die mag je niet gebruiken.
Tenzij je toestemming hebt van de maker van de afbeelding.
Hier kun een licentie kopen:
https://www.gettyimages.nl/fotos/breaking-bad
(Lees meer...)
Toegevoegd op 29 augustus 2019 11:24: tekst
SimonV
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Correct antwoord. (+)
Toch wil ik aanvullen dat film maatschappijen zelden of nooit bezwaar maken tegen het gebruik van officieel door hen gepubliceerde foto's, posters of banners. Het heeft immers ook een reclamewerking voor hen wanneer dergelijke afbeeldingen verspreid worden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding