is er een volgorde van dracula films?

ik wil beginnen met de films van dracula te kijken maar ik weet niet hoe ik moet beginnen, er zijn er veel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
er is eigenlijk maar 1 verhaal, gebaseerd op dat boek, maar er zijn gewoon veel verschillende varianten en interpretaties gemaakt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk gewoon: Bram Stoker's Dracula (1992) http://www.imdb.com/title/tt0103874/ Nosferatu is leuk als je geen probleem er mee hebt dat deze zwart/wit en stom(zonder spraak) is. Ook is het geen officiële Dracula film (de film was zelfs bijna geheel vernietigd omdat het een rechtszaak verloor tegen de erfgenamen van Bram Stoker omdat het een verhaal rip-off is).

Antwoorden (2)

Als je echt alles wilt kijken, moet je beginnen bij Nosferatu
rose
10 jaar geleden
Na Nosferatu ,heb je ook nog met Christoffel Lee en Peter Cushing , Bramstoker, Intervieuw with a vampire/ Blake /Lost boys

Toegevoegd na 1 minuut:
http://dracula.cc/movies/movies_collection/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je maakt het alleen maar moeilijker zo. Je gooit vampierenfilms en draculafilms door elkaar(net als je bron dat doet). Daarnaast noem je niet de namen van de film's maar de acteurs of de auteur. En Blake=Blade?! (ook geen Draculafilm). Geen draculafilms:
Intervieuw with a vampire/ Blak(d?)e /Lost boys Bramstoker's Dracula (1992)
Dracula: Prince of Darkness (1966)
Horror of Dracula (1958)