Wat vertelt de film pulp fiction ?

ik heb net 2,5 uur pulp fiction gekeken, en er is nogal veel lof over deze film.
Alleen ik kan er geen touw aan vastknoppen?

Er zijn een soort van 6 aparte verhaaltjes, maar die verhaaltjes moeten die niet verweven worden?

Als iemand een goede uitleg kan geven over deze film, met welke blik ik hem moet bekijken graag!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vond hem de eerste keer ook niks, alleen de tweede keer kon hij me erg boeien, dus ik baal dat ik hem gemist heb!
Op Wikipedia heb je vast al gekeken, dat heeft mij de tweede keer erg geholpen!
Maar om dat nou te kopiëren en als antwoord te plakken, vind ik wel erg makkelijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn een soort van 6 aparte verhaaltjes, maar die verhaaltjes moeten die niet verweven worden? Dan heb je niet opgelet, alle verhalen hebben raakpunten. Travolta zit bijna in elk van de verhaallijnen, dus je kan het gewoon als een verhaal zien. Beetje met de chronologie gestoeid en soms vanuit een ander perspectief.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier het bewijs dat Vincent Vega (de witte lijn bijna overal bij betrokken is: http://visual.ly/pulp-fiction-timeline
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vast dat er overigens hele sites vol staan met de bedoeling van Pulp Fiction, maar ik heb hem tig keer gezien gewoon omdat het een vette film is om te kijken, het gaat om de bizarre situaties, de momenten dat je denkt... whoa WTF? en natuurlijk de conversaties.. Totaal nietszeggend gelul verheven tot kunst. Als je van cinematografie houdt is er ook het een en ander te spotten: http://refractionsfilm.wordpress.com/2013/03/08/pulp-fiction-1994/ Het is geen film die een duidelijke verwachting schept en die dan in lost (als in: de slechterik moet gedood worden door de held omdat hij zijn vrouw heeft vermoord). Je moet het meer zien als een registratie van een aantal verhalen die toevallig bij elkaar komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je eigenlijk negatief over de film, of was je alleen verbaasd over het feit dat er geen overduidelijke verhaallijn in zit en eigenlijk geen echt einde.

Het beste antwoord

In mijn ogen vertelt Pulp Fiction helemaal niks en moet je hem kijken zonder enige intentie. Aan het eind heb je dan een aantal vette verhalen gezien die elkaar flink of weinig kruisen. Het kan nooit weg om de film te kijken met een paar vrienden met een biertje of een jointje. Overigens moet je niet alleen kijken, je moet ook nog luisteren, niet alleen naar de fantastische dialoog, maar ook naar de muziek. Op zich allemaal aardige muziek, maar dankzij deze film allemaal klassiekers (als ze het al niet waren).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(In mijn ogen vertelt Pulp Fiction helemaal niks en moet je hem kijken zonder enige intentie.) uuuh? Een film vertelt toch een verhaal? dus waar ik aan gewend ben moet ik achterwegen laten, en ik kijk naar een paar gespeelde scènes met ieder zijn eigen kijk hoe iets zou kunnen gaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zijn wel verhalen, maar met "vertelt niks" bedoel ik er zit geen diepere boodschap achter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens zit er wel een les in... Ik weet nu dat men in Frankrijk een "big mac" "le big mac" noemt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar hebben die verschillende verhalen nog een boodschap aan elkaar? ( ik bedoel de verhalen apart gezien snap ik alles van.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee en ik heb ook nooit het gevoel gehad dat ik een boodschap moest gaan zoeken in die film.