Hoe kun je je voorbereiden op regisseur worden als schoolgaande?

Ik zit nu nog op school, maar ik wil in de toekomst graag filmregisseur worden.
Ik lees nu vaak boeken over films maken en ik kijk de extra's op de dvd's.
Ook heb ik een aantal jaar bij een toneelgroep gezeten.
Maar toch heb ik het gevoel dat ik nog iets mis.
Ik zou graag ergens praktijkervaring opdoen. Als figurant, bijvoorbeeld.
Hebben jullie misschien nog meer ideeën?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik zou niet weten waarom je figurant zou moeten worden om je voor te bereiden op een beroep als regisseur. Ga filmpjes maken! Verzin verhaaltjes of werk samen met mensen die verhaaltjes kunnen schrijven en werf toneelspelers op school. Iedereen kan zo een beetje leren en jij in dat vak waar jij verder in wil.

Ik ken iemand die op de opleiding wilde en daarvoor moet je ook een film insturen dus je kunt maar beter op die manier oefenen: filmen en regisseren dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verder zou je op een vooropleidingscursus kunnen zoals hier: http://www.theaterdegarage.nl/cursussen/cursussen-/vooropleiding-cursus-regie/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb wel eens filmpjes gemaakt met vrienden. Heel leuk, maar op dit moment heb ik geen vrienden die daar interesse in hebben.
Ik heb het ook wel eens zo maar met mensen in de buurt gemaakt. De eerste dag ging het heel goed. De tweede dag kwam maar de helft opdagen en vroegen we anderen om hen te vervangen, helaas waren hier vervelende personen bij die tegen mij in begonnen te praten en zo.
De vraag is dus hoe ik meerdere mensen op kan trommelen die naar mij willen luisteren en een beetje serieus zijn.
'k ga er weer eens over nadenken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet niet mensen optrommelen, je moet mensen zoeken die interesse hebben in toneelspelen en in verhalen schrijven en samen werken. Zie het als een hobbyclub. Nog beter is het als er nog iemand bij zit die regisseur wil worden en spreek eens per twee weken een dagje af. Zoek die mensen via facebookoproepjes of iets dergelijks, vraag mensen jouw oproepje door te sturen.

Andere antwoorden (2)

Misschien kun je ervaring opdoen door in een reclame of film te spelen. Dit is misschien een goede site: http://www.filmcastings.nl/?action=plist&id=37&reset=1

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar ben ik al een tijdje op aan het kijken, ja! Heel handige site, heb nog niets geschikts gevonden, maar dat komt vast nog wel.
Je kunt vrijwilliger worden bij de lokale tv zender, of de regionale tv omroep. Op die manier kun je wellicht meelopen met het filmteam, dat items maakt over tal van zaken in de regio. Ook zij moeten van tevoren bepalen hoe ze iets in beeld willen brengen. Na het draaien moet vervolgens het materiaal gemonteerd worden. Daar steek je altijd wat van op.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dat zou kunnen zou dat ideaal zijn! Ik zal er eens naar vragen.