Hoe heet het de soort muziek dat in de film Kill Bill word gespeeld?

Het lijkt op een soort van mix tussen Western en Mexicaanse muziek, maar weet het niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mariachi Malagueña Salerosa http://www.youtube.com/watch?v=EDDRP6dLDhk

Antwoorden (2)

Dit word ook wel Spaghetti Westeren muziek genoemd. Zo worden de Western films uit Italië genoemd die in de tweede helft van de jaren 60 zijn uitgekomen. Deze films hebben vaak een grote cult-waarde en Quentin Tarantino, de regisseur van Kill Bill, is een groot fan van dit genre.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tex-Mex wellicht

uit wiki

"Tex-Mex is een muziekstijl uit de grensstreek tussen Texas en het buurland Mexico ontstaan uit een mix van Mexicaanse stijlen als bolero en ranchero met Europese dansstijlen als polka en wals, deze muziek ging conjunto heten. De teksten handelen over het leven in Texas en noord-Mexico. Nog weer later werden rock-'n-roll, blues en countrymuziek aan de conjunto toegevoegd en zo ontstond er langzamerhand de muziek met de nieuwe naam Tex-Mex.
Eind 19de eeuw woonden veel Europese immigranten uit Oost-Europa in het zuiden van de Amerikaanse staat Texas. Zij namen uit hun thuislanden Duitsland en Polen onder andere de accordeon mee. Amerikaanse bandjes adopteerden de accordeon om er hun viool mee te vervangen.
Niet alleen heeft de accordeon meer volume, men kan er naast melodieën ook baslijnen op spelen. Omdat het zuidelijke deel van Texas ooit deel uitmaakte van Mexico, leeft daar nog veel Mexicaanse cultuur voort.
Traditioneel wordt Tex-Mex gespeeld door een kwartet, met twaalfsnarige gitaar, bas, drums en de knopaccordeon. Later komen er elektrisch versterkte instrumenten bij.
Bandjes die in Nederland puur Tex-Mex spelen komen vrijwel niet voor. Maar een uitzondering vormde de Limburgse band Rowwen Heze die in 1989 op tournee ging met de bekende Tex-Mexaccordeonist Flaco Jimenez."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tex-Mex_(muziekgenre)