Waarom was de film ET een kaskraker?

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet?
Vind jij het geen mooie film?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik niet. Ik vond het een afknapper. Zo nepperig. Goede vraag dus ;-)

Het beste antwoord

Omdat vóór ET eigenlijk alle sci fi films over enge, onbetrouwbare monsters met akelige technologie gingen die uit de ruimte geblast moesten worden of wezens waar niks menselijks aan was.

ET was een nobele, vriendelijke buitenaardse die ons hoop gaf op iets beters buiten onze eigen mensheid.

Bovendien zit het verhaal knap in elkaar, gaat het over herkenbare karakters, is het spannend, zit er humor in, is de soundtrack ijzersterk (dank John Williams) en spreekt het kinderen en volwassenen aan. De truckages die gebruikt werden, waren voor die tijd heel erg goed. Steven Spielberg is gewoon een fantastische regisseur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In die jaren, was het een nieuwe techniek, om zo'n wezen tot leven te maken. Ook had ET een enorm lieve en zielige uitstraling, waardoor veel hartjes werden gebroken. Zeker toen hij de uitspraak had : ET phone home! snif....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je :)
Omdat veel mensen, en dan vooral kinderen, de film erg leuk vonden. ET was hartveroverend. Hij kon bijvoorbeeld zomaar je wondje genezen zodat je geen pijn meer had. Hij was sympathiek en wilde niets liever dan weer naar huis. Dat wil toch ieder kind?
De avonturen die hij met de aardse kinderen meemaakte spreken veel kinderen (en zelfs ouders) aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat veel mensen een kaartje ervoor hebben gekocht om hem te zien.