is het verhaal van "Slumdog Miljonair" (film) gebaseerd op waar gebeurde feiten?

ik heb gisteren naar Slumdog Miljonair gekeken. Volgens mijn vriend is dit allemaal (in grote lijnen) echt gebeurd, en is de man in kwestie al zijn geld terug kwijt geraakt. Klopt dat?

11 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is "terug kwijt raken" Belgische grammatica of gewoonweg onjuist?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het Vlaams wordt 'terug' gebruikt waar wij in Nederland het woord 'weer' gebruiken.

Het beste antwoord

Het ligt iets genuanceerder dan dat, je zou eerder kunnen zeggen dat het verhaal gebaseerd is op een urban myth (welke niet geheel ontkracht is). Elementen van het verhaal zoals de verdenking dat een simpele ziel eigenlijk een geleerd persoon zou zijn hebben wel oorsprong in de realiteit.

Deze yahoo answers geeft je meer details en een stuk van een interview met de maker van de film.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081114232028AAwL6Aw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, het verhaal is gebaseerd op een roman, en nergens is te vinden of dat verhaal wél op waargebeurde feiten berust.