Voor de mensen die de Franse horrorfilm 'Martyrs' hebben gezien. Is deze regisseur briljant of een zieke geest?

Martyrs is een Franse horrorfilm en heeft veel indruk op mij gemaakt. In reviews lees ik niet alleen dat veel mensen het de meest gore horrorfilm is die ze ooit gezien hebben, maar ook het meest hartverscheurend en emotioneel.

De regisseur Pascal Laugier, is hij een creatief persoon die een briljant meestwerk heeft opgeleverd of is het ernstig dat een mens zoiets überhaubt kan bedenken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik heb de film niet gezien noch heb ik er de behoefte aan
maar de strekking heb ik gelezen.
Maar ik vermoed dat je zo onder de indruk bent omdat je echt in de gedachten van die mensen kon kruipen.
Een normale horror film laat niet zoveel zien van de motieven of heel weinig. daar gaat het simpelweg om entertaiment.
the bad guy enzo
Maar hier leer je hoe dicht waanzin bij werkelijkheid kan liggen.
De vraag is er leven na de dood speelt bij iedereen wel op een moment in zijn haar leven
En deze "oplossing"hoe bruut ook kan sommige mensen totaal gewetenloos maken.
ik denk dat de glijdende schaal ervan je verontrust.

Blijkbaar begrijp je de waarom en hoe zij het op proberen te lossen.
Je wordt zelf verleid tot dezelfde oplossing vermoed ik
of althans de gedachte en nieuwsgierigheid dringt zich op
omdat je gelukkig een geweten hebt heb je het gevoel van onrust en onder de indruk.

Hoe duister kan een mens zijn ? als we dit kunnen bedenken ?

De regisseur is zeker niet gek
maar heeft wel zeer conseqeunt een "gewetenloze "logische" stelling doorgevoerd.

Je vraagt eigenlijk mag hij dit zomaar doen ?
Ja helaas wel

Iedereen krijgt denk ik wel zijn duistere en sombere gedachten over zijn eigen mens zijn.
geloof me ik heb mijn share ook gehad
en begeeft me niet meer willens en wetens op dat vlak

ik blijf liever kind in duistere zaken
en word volwassen in het licht

in het duister is geen goeds
in het wellicht ongrijpbare licht stijgen we pas boven ons zelf uit.

kijk omhoog sammy
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonder dat je de film gezien hebt geef je een erg goed antwoord +