Waarom heette die vriendin in 'Monster' anders dan ze in het echt heette?

In 2003 kwam er een film uit, die 'Monster' heette en ging over het leven van Ailleen Wuornos. Haar vriendin had in de film de naam Selby, maar volgens Wikipedia heette ze in het echt Tyria. Waarom is dat in de film anders? Om de privacy-redenen misschien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Vanwege de wettelijk regelde persoonsbescherming is het personage dat in de film de vriendin van Aileen Wuornos speelt een andere dan de werkelijke. Haar naam, leeftijd, en uiterlijk zijn gewijzigd. Zij functioneerde namelijk in de rechtszaak als hoofdgetuige tégen Aileen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat zij in de rechtszaak heeft geholpen wist ik, dus inderdaad vanwege de privacy. Maar zijn die andere dingen uit de film wel echt gebeurt?
Amadea
11 jaar geleden
In een op een waar gebeurde geschiedenis gebaseerde film zijn altijd wel dingen aangepast, om het voor de kijkers aantrekkelijker, romantischer, spannender, en dergelijke te maken. Dus wat je ziet in de film is alleen in basis wat er werkelijk gebeurd is. Maar het is wel waar dat Wuornos de eerste vrouwelijke seriemoordenaar was, en zij heeft de doodstraf gekregen. Er is ook een documentaire over haar, en daarin zie je meer van de waarheid: "Life and Death of a Serial Killer" uit 2003, door Nick Broomfield gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, oké ik snap inderdaad dat het hier en daar natuurlijk wat aangepast is, om het voor de kijker wat aantrekkelijker te maken. Maar waar ik vooral nieuwsgierig naar ben, is of die Ailleen echt heeft gezegd dat Tyria haar aan moest geven, zodat die geen problemen zou krijgen. Die scéne vond ik wel heel ontroerend en romantisch. Ik ga die documentaire ook vast kijken.
Amadea
11 jaar geleden
Nee, volgens mij is dat in werkelijkheid niet zo gegaan. Op http://lifeontherow.proboards.com/index.cgi?board=aileen&action=display&thread=391 lees ik dat Tyria bij haar familie was om Thanksgiving te vieren toen Aileen werd gearresteerd. Ze werd door de politie opgespoord, en ingeschakeld om Aileen over te halen tot een bekentenis.