Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke software kan ik het best gebruiken, als ik de achtergrond van een filmpje wil veranderen? ( met een greenscreen)

Ik gebruik een greenscreen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
847

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het beste kun je After Effects gebruiken. Adobe After Effects is een computerprogramma van Adobe dat wordt gebruikt voor het toevoegen of genereren van effecten voor film- en videoproducties in de postproductie.

After Effects wordt in de film- en televisie-industrie gebruikt om special effects, titels en andere objecten aan beeldmateriaal toe te voegen. Alhoewel het mogelijk is wordt het puur monteren en knippen van beeldmateriaal meestal gedaan in een ander programma.
After Effects maakt net als het Adobe-programma Photoshop gebruik van een "lagen"-systeem in combinatie met een tijdlijn. Elke laag bestaat uit beeldmateriaal of effecten.

Zelf gebruik ik ook regelmatig After Effects en bekijk soms ook tutorials.
Hier een kleine tutorial er voor: http://www.videocopilot.net/tutorial/basic_color_keying/

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sony Vegas is de topper
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding