De tekens die op de ring van Lord Of The Rings staat, staan die tekens digitaal op internet?

Toegevoegd na 27 minuten:
Zodat je de tekst kan kopieren en plakken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ja, die staan er, maar helaas alleen als plaatje (althans, voor zover ik kan vinden).

De reden is dat er op internet erg weinig te vinden is in Sindarin (de door Tolkien bedachte taal c.q. het schrift waarin de tekst is weergegeven).

Wel heb ik ook een font gevonden, waarin je de tekst eventueel zelf nog zou kunnen overtikken en zelf bewerken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het juiste lettertype heet Tengwas Annatar , en de inscriptie op de ring is de cursiee (italic) versie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja! Je kunt ze hier vinden:

http://tolkiengateway.net/wiki/Ring_Verse

Toegevoegd na 35 minuten:
Hier staan ze in:

http://greenbooks.theonering.net/ostadan/files/writing.pdf

Maar als je ze kopieert en plakt, dan krijg je weer 'gewone' letters, want je moet het juiste lettertype hebben...
rose
11 jaar geleden
niko
11 jaar geleden
je kunt ze "knippen " met het knipgereedschap(windows7).dan sla je het op als bestand.
rose
11 jaar geleden
Ja, je kunt ook gewoon het plaatje 'opslaan als', maar dan heb je een plaatje, geen tekst....
"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul"

One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring them all, and in the darkness bind them.