Hoe worden thriller films gemaakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Met camera's en zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op dezelfde manier als actie films.

Antwoorden (2)

Als het publiek oordeelt dat het een "thriller" is.
De manier van maken is niet anders dan bij de meeste films.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle films worden op grofweg dezelfde manier gemaakt : camera's, acteurs, regisseur, geschikte locaties, eventueel decors en requisieten (voorwerpen om de set aan te kleden).

Bij thrillers wordt daarbij nog wel eens gebruik gemaakt van belichting - liefst wat donker- om de sfeer te verhogen, en natuurlijk geluid en muziek. Maar ook die middelen worden bij andere types films ingezet, zij het op een andere manier.

Er is dus geen wezenlijk verschil tussen thriller en andere films. Alleen worden de beschikbare hulpmiddelen voor elk filmgenre anders vormgegeven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op vele, vele DVD's is tegenwoordig wel een "making of" te vinden, of het nu een actiefilm is, een tekenfilm, een horrorfilm of een comedy. Dat kan je veel leren over hoe films in zijn algemeenheid gemaakt worden - en die specifieke films in het bijzonder.