Wat is het verschil tussen dvd5 en dvd9?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik ga er eigenlijk van uit dat dvd9 een hogere resolutie heeft, maar zeker weten doe ik het niet..

ik zie ook dat dvd9 vaak groter is wat opslag betreft dan dvd5

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Het verschil is dat een DVD9 dual layer is, dus op 2 "niveaus" een laag met data heeft, waardoor er bijna 2 keer zoveel oppast. De (maximale) resolutie is hetzelfde, alleen zou je wel een betere kwaliteit kunnen hebben door een hogere bitrate, of meer extras, of langere films.
gvrox
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dvd5 bestanden zijn bedoeld om op een dvd van 4,7gb te branden.
dvd9 bestanden zijn bedoeld om op een dual layer dvd van 8,5gb te branden.