Wat is de titel van de film die gaat over een moeder die in de gevangenis zit en haar dochter alleen achter laat?

Onlangs heb ik een film gezien over een alleenstaande moeder met een tienerdochter. De moeder was een schilder en had erg veel contact met verschillende mannen. Ze belandde om éen of andere reden in de gevangenis en liet haar dochter achter. Haar dochter kwam ondanks de onderlinge ruzie haar toch vaak bezoeken. Ik weet nog dat beiden vrouwen erg gelovig waren en dat het een psychologische film was. Wie weet de titel van deze film?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dat is "White oleander", uit 2002.

Toegevoegd na 2 minuten:
Astrid is vijftien jaar als haar moeder Ingrid (Michelle Pfeiffer) gearresteerd wordt voor de moord op haar vriend. Ingrid is een eigenzinnige kunstenares die uit jaloezie en frustratie de moord heeft gepleegd en nu 35 jaar in de gevangenis moet blijven. Dan staat Astrid er dus ineens alleen voor. Al gauw staat de kinderbescherming voor de deur en dan begint Astrids tocht van pleeggezin naar pleeggezin. Nergens wil het echter lukken. Astrid groeit op als een onafhankelijk en dapper meisje dat de moed niet verliest.

Verfilming van het gelijknamige boek van Janet Finch.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
White oleander