Wat is de beste / engste Aziatische horrorfilm?

Ik ben op zoek naar de engste en dus beste Aziatische horror / thrillerfilm die er te vinden is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Natuurlijk bestaat zoiets als 'de engste' film niet. Maar een film waarvan ik nog steeds koude rillingen krijg als ik er aan terugdenk was "Audition" van Takeshi Miike, die ook de ultrageweldadige "Ichi the Killer" heeft gemaakt. Maar misschien was Audition wel vooral extra eng omdat ik die in de sneak preview voorgeschoteld kreeg en daarom totaal niet vermoedde wat voor film het zou gaan worden.

Vaak werkt een horrrorfilm dus het beste als je totaal onbevangen gaat kijken zonder enige voorkennis. Als je speciaal een film gaat bekijken omdat die door anderen als 'de engste' word benoemd, dan zal het altijd tegenvallen omdat je vantevoren gewaarschuwd bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

the ring...

Toegevoegd na 1 minuut:
(Japanse versie uiteraard)

Toegevoegd na 14 minuten:
De link hieronder ken je vast al???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind the Grudge (1 en 2)..

Whoe.. wat was die eng! Zeker deel 2
Ik krijg alweer de rillingen als ik er maar aan denk.. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Phone of Pon uit 2002. Iedereen met hetzelfde telefoonnummer sterft onder mysterieuze omstandigheden. Ik weet natuurlijk niet of dit de beste of engste is, maar ik vond hem eng!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx! ga ik kijken
The hongry ghosts.!