Wie weet er een programma of een site om bij te houden welke series en films ik heb gezien?

Tevens wil ik dan ook kunnen zien hoeveel uur dat in totaal is. Ik weet dat het bestaat, maar kan niet iets goeds vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (6)

Je kan excel gebruiken. Ja kan kolommen aanmaken met film, genre, rating, acteurs, etc.

Je kan het zo gek maken als je wilt.
Castle
11 jaar geleden
Het mooiste is natuurlijk IMDB.com,
de grootste internationale movie database.

Als je een account maakt, kun je een overzicht maken van de films die je gezien hebt en wanneer en je hebt alle gegevens van die films meteen bij de hand.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt verschillende soorten lijsten maken en je
kunt die lijst ook heel makkelijk naar Excel exporteren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik maak al jaren gebruik van Moviemeter.nl. Het is een Nederlandse website. Nadat je een account hebt gemaakt kun je zelf mapjes maken. Als je een film hebt gezien kun je er op stemmen en eventueel je mening over de film geven. Je kunt de film toevoegen aan een van je mapjes, maar je kunt ook bijvoorbeeld een map maken 'films die ik nog wil zien'. Tevens kun je een persoonlijke top 10 maken. Het nadeel van deze website is dat je, zoals de naam al doet vermoeden, niet de series die je hebt gezien kunt bijhouden.

Een andere heel bekende website waar je films én televisieseries kunt bijhouden is imdb.com. Hier kun je ook stemmen en aangeven of je de film hebt gezien. ook kun je series of films toevoegen aan je 'watchlist', dus films of series die je nog wilt zien. Dit is een Amerikaanse website. Het leuke van deze website vind ik dat je ook kunt zien welke andere series of films je eventueel leuk zou kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je films via de computer bekijkt kan ik je aanbevelen omdat via een media center te doen zoals 'Plex'. Deze programma's zorgen voor een grafische interface voor je film bestanden.

Niet alleen wordt bijgehouden welke films en series je hebt gezien, maar ook:
- waar je bent gestopt en welke je nog niet hebt gezien
- imdb of moviemeter info zoals intro en waardering
- covers worden automatisch van internet gehaald
- filmcollectie filter op acteur, jaar, niet gezien etc.

Het installeren is even een klusje, maar het is echt een aanrader voor de filmliefhebber!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste site hiervoor is absoluut What I Watch, een initiatief van een Nederlandse filmliefhebber. Ik ben daar zelf ook lid van.

What I Watch is een platform voor gebruikers die hun kijkgedrag wilden bijhouden. Je kunt elke film en elke aflevering van een serie die je ziet, in het systeem invoeren.

Niet alleen kun je achteraf terugzoeken wanneer je welke film of serie hebt gezien, maar de site berekent aan de hand van de invoer ook allerlei statistieken over jouw kijkgedrag (hoeveel films en hoeveel minuten film je per maand kijkt, welke dagen van de week je de meeste films ziet, enzovoort) en over jouw kijkgedrag ten opzichte van de andere gebruikers van de site (kijk je meer of minder films dan gemiddeld en welke gebruikers hebben veel dezelfde films gezien als jij en waarderen deze ongeveer even goed als jij?).

Op deze manier krijg je dus niet alleen een goed beeld van wat je zelf leuk vindt, maar kun je ook door andermans lijsten kijken en op zoek gaan naar gelijkgezinden en naar die ene film die iemand met een gelijke smaak fantastisch vindt...

Het verschil tussen What I Watch en andere filmsites?
Waar andere films-sites zich richten op films, staat op What I Watch de gebruiker centraal. Natuurlijk spelen films, cijfers die films krijgen, het aantal gebruikers dat een film gekeken heeft zeker een rol, maar toch gaat het over het algemeen veel meer over de gebruikers.

Kost niks en is ontzettend leuk! Als je mijn filmgedrag wilt zien, kijk bij MisterWrite. Ik heb dit jaar tot nu toe 170 films gezien. Dat is 18051 minuten oftewel 301 uur.

Toegevoegd na 1 minuut:
De URL natuurlijk nog:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het programma kladblok of wordpad, je kan zelf typen en daarna een mapje maken waar je het in opslaat.