hoe heette kapitein haak voor zn hand af werd gehakt door peterpan en hij zn haak kreeg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is met een haak geboren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kapitein hand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha. :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn hand is niet afgehakt door pan maar opgegeten door een krokodil.
Cryofiel
11 jaar geleden
Oh, was dat Tiktok?

Het beste antwoord

Voornaam van Kapitein haak (captain hook) is James, dat ik geloof ik ooit heb gelezen.

Toegevoegd na 19 minuten:
In het boek Peter and the Starcatchers word kapitein haak ook wel Black Stache genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kapitein hand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga er maar met mijn reactie vandoor ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had ik niet gezien! Sorry
Barrie states in the novel that "Hook was not his true name. To reveal who he really was would even at this date set the country in a blaze."

Oftewel: Barrie verklaart in het boek dat 'Haak niet zijn echte naam was'. Door te onthullen wie hij echt was zou zelfs vandaag de dag nog het land 'opvlammen' (weet zo geen goede vertaling voor het laatste woord, maar dat het land er van in rep en roer zou zijn).

Natuurlijk is het karakter van James Hook verzonnen door Barrie en kon hij er dus elke naam aan geven die hij wilde. En kon hij ervoor kiezen dat Hook nooit een andere naam heeft gehad (die bij het publiek bekend zou zijn)
Vaak gaan schrijvers een bepaalde verhaallijn verzinnen en loopt het dan zo dat ze het uitbouwen tot een gedetailleerd verhaal en daarna met een passende naam/karaktertrek/uiterlijk kenmerk komen. Ik kan me voorstellen dat dat hierbij ook het geval is geweest. Misschien had hij wel eerst een andere werknaam voor de piraat en gaanderweg in het verhaal heeft hij het nog aangepast omdat hij Hook beter vond passen. Wie zal het zeggen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Captain Nico. Volgens mij