Wat is de titel van de Nederlandse dramafilm over een snelle Henkie die een boot vol gif koopt en zich dan bij de matrozen voegt?

Ik heb me sufgegoogled maar kan 'm niet vinden. Dit is wat ik me ervan herinner: het gaat over een snelle Henkie die in de Rotterdamse haven allerlei dealtjes heeft. Dan overtuigt een louche figuur hem ervan om voor weinig een boot te kopen die al maanden voor anker ligt maar waar niemand aan wil komen. Hij ziet er een goede deal in en koopt de boot. Dan blijken er matrozen op te zitten uit Rusland of ergens in Oost-Europa of zo, die het land niet in kunnen. Ook blijkt de boot een of ander gif of kankerverwekkende stof of zo te vervoeren. Onze Snelle Henkie raakt steeds meer begaan met het lot van de boot en de matrozen maar loopt tegen ambtelijke muren en corrupte figuren aan. Het verhaal eindigt als hij uiteindelijk besluit hij zich bij de matrozen te voegen en samen met hun elders heen te varen.

Ik zal de film ergens gezien hebben in de 90's denk ik. Dus hij zal waarschijnlijk ergens van einde 80's - begin 90's zijn. De film heeft toen veel indruk op mij gemaakt maar ik had nog geen VHS-recorder toen :) Ik moet er de laatste tijd vaak aan denken maar kan de film niet vinden.

Wie kent 'm?

Ik heb geen idee of er beroemde mensen in speelden, maar niet dat ik toen gemerkt heb in ieder geval. Ik weet ook niet of ik me het verhaal 100% herinner, maar de bottom line heb ik wel zitten zo denk ik.

Toegevoegd na 1 minuut:
En met Nederlands bedoel ik ook Nederlandstalig. Voor en door Nederlanders, zeg maar :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nadat ik een hele berg titels doorzocht heb, geef ik het op :-) ik ben op mijn werk en heb meer te doen hehe. Dus misschien heb je iets aan deze link?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_films_voor_2000

Het beste antwoord

Vermoedelijk bedoel je "De trip van Teetje" uit 1998

Toegevoegd na 2 minuten:
De jonge louche Rotterdamse zakenman Teetje denkt de kans van zijn leven te hebben gekregen door een groot Russisch schip dat aan de ketting ligt te kunnen kopen. Na de koop ontdekt hij echter dat het schip niet alleen een grote lading bevat, maar dat de voltallige bemanning al maanden op het schip verblijft. Teetje wil zo snel mogelijk uitvaren om de lading te verkopen. Dat lukt niet. Aan boord krijgt Teetje langzamerhand meer sympathie voor de zeelieden en begrip voor hun embarmelijke situatie. Hij ontdekt dat geld niet alles betekent. En als zijn vriendin ook nog eens verliefd wordt op de eerste stuurman moet Teetje kiezen. Met alle gevolgen van dien. De trip van Teetje was de tweede speelfilm van Paula van der Oest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Briljant ende geniaal!